Hop til hovedindholdet

reflectIT logo

ITIL® Foundation


Dato og tid

Onsdag d. 24. oktober 2018 kl. 09:00 til fredag d. 26. oktober 2018 kl. 17:30

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 10. oktober 2018 kl. 12:00

Sted

reflectIT, Viborgvej 159A, 8210 Aarhus V reflectIT
Viborgvej 159A
8210 Aarhus V

ITIL® Foundation


Arrangementsbeskrivelse

Overblik:

  • Kursusform: Åbent grundkursus (standard).
  • Certificering: ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.
  • Forudsætninger: Generel IT-viden, dansk og engelsk sprogforståelse.
  • Kursister: 4-12 kursister.
  • Varighed: 3 dage, kl. 9:00–17:30
  • Sted: Aarhus.
  • Eksamensform: Eksamensform: Dansk, skriftlig, multiple-choice test, 1 time. Medbring egen bærbar til eksamen.
  • 10.200 kr. ekskl. moms, men inkl. materialer, eksamen, frokost, kaffe og the. Specielle vilkår kan aftales ved firmakurser eller kursusforløb omfattende flere kurser.
  • Inkl. 1 års kontingent til ITIL® Membership ved certificering i 2018. Normalpris €75,00


Udbytte og formål:

  • ITIL® Foundation-certificering.
  • Indsigt i Service Management-konceptet, herunder nøglebegreber, hovedprincipper og modeller.
  • Viden om mål og forretningsværdi for hver fase i service-livscyklen
  • Forståelse af Service Deskens rolle og mål.
  • Mulighed for videre uddannelse inden for ITIL®.
  • Giver +2 point og dermed adgang til ITIL® Intermediate uddannelserne.

Formålet med kurset er at give deltagerne en grundlæggende viden om ITIL® -terminologien, strukturen, de basale koncepter og forståelse for hovedprincipperne i ITIL® Best Practices for IT Service Management. Som deltager får du således et godt kendskab til ITIL® -sproget og bliver i stand til at tænke i forbedringer af forretningsprocesser.

Beskrivelse:

Med udgangspunkt i det faste pensum for ITIL® Foundation vil kurset her give dig en god forståelse af de mange aspekter omkring ITIL® Best Practice for IT Service Management. Et af de vigtigste aspekter er service-livscyklen, der udgør selve kernen af ITIL®. En livscyklus består af fem faser:

  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement

Vi ser bl.a. på roller, modeller og funktioner inden for IT Service Management med det formål at gøre dig i stand til at optimere forretningsprocesserne og dermed skabe værdi for organisationen.

Kurset giver +2 point og dermed adgang til ITIL® Intermediate uddannelserne.


Afmelding af deltagelse - aflysning:
Kurset gennemføres når der er 4 tilmeldinger 2 uger inden afholdelse. Deltager kan frit afmelde deltagelse indtil 2 uger før kursusstart.

Ved afmelding senere end 2 uger før kursusstart, opkræves 50% af kursusprisen. Ved afmelding senere end 1 uge før kursusstart opkræves fuld kursuspris.
Kurserne kan ikke overdrages til kolleger, da tilmelding til eksamen er personlig.

Ved evt. aflysning, grundet for få tilmeldinger, tilbageføres fuld betaling.
 

Hvad er ITIL®:

ITIL® er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library, der er anerkendt som verdens mest udbredte best practice inden for IT Service Management.

ITIL® er baseret på mange års undersøgelser og dataindsamling, og som løsning er ITIL® desuden uafhængig af leverandører og skalérbar.

Trademark:

ITIL®is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved

Accredited ITIL® training is delivered together with ITpreneurs, an Accredited Training Organization.



Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >