Hop til hovedindholdet

reflectIT logo

ITIL® SOA (Service Offerings and Agreements)


Dato og tid

Tirsdag d. 1. oktober 2019 kl. 09:00 til fredag d. 4. oktober 2019 kl. 17:30

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 17. september 2019 kl. 12:00

Sted

reflectIT, Viborgvej 159A, 8210 Aarhus V reflectIT
Viborgvej 159A
8210 Aarhus V

ITIL® SOA (Service Offerings and Agreements)


Arrangementsbeskrivelse

Overblik:

  • Kursusform: Åbent kursus (standard)
  • Certificering: ITIL® Intermediate Certificate in Service Offerings and Agreements
  • Forudsætninger: ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management Foundation certifikat (nummer/dato) vil blive kontrolleret inden frivillig eksamen. Kendskab til indholdet i ”Service Strategy” og Service Design” bøgerne fra ITIL®. Hjemmearbejde under kurset. Generel IT-driftserfaring, dansk og engelsk sprogforståelse.
  • Kursister: 4-12 kursister
  • Varighed: 4 dage, kl. 9:00–17:30
  • Sted: Aarhus
  • Eksamen: Skriftlig multiple-choice, Engelsk, 8 cases med i alt 40 spørgsmål (28 rigtige for at bestå), Closed book, 2 timer inkl. + 30 min. hvis du ikke har engelsk som modersmål. Medbring egen bærbar til eksamen.
  • Giver +4 point mod ITIL® -Expert
  • Pris: 13.500 ekskl. moms, men inkl. materialer, eksamen, frokost, kaffe og the. Specielle vilkår kan aftales ved firmakurser eller kursusforløb omfattende flere kurser.

Udbytte og formål:

  • Veldefinerede ensartede og sammenhængende aftaler mellem Forretning, IT og Leverandører
  • Overblik over services – hvad tilbydes og på hvilke vilkår, hvad efterspørges, hvad koster det
  • Sammenhæng mellem services og organisationens funktioner, roller og ansvar.
  • Godt grundlag for Procesejerskab, Proces-Management i områderne:
    • Service Portfolio Management
    • Service Level Management
    • Service Catalogue Management
    • Demand Management
    • Supplier Management

 

Beskrivelse:
ITIL® -Service Offerings and Agreement giver dig indblik i ITIL® Best Practices i håndteringen af services spændende over Service Strategy, Service definition, Service Portefølje, Service Level Agreements, Service Catalogues samt roller og ansvar i samspillet mellem Forretning, IT og leverandører.

 

Afmelding af deltagelse - aflysning:
Kurset gennemføres når der er 4 tilmeldinger 2 uger inden afholdelse. Deltager kan frit afmelde deltagelse indtil 2 uger før kursusstart.

Ved afmelding senere end 2 uger før kursusstart, opkræves 50% af kursusprisen. Ved afmelding senere end 1 uge før kursusstart opkræves fuld kursuspris.
Kurserne kan ikke overdrages til kolleger, da tilmelding til eksamen er personlig.

Ved evt. aflysning, grundet for få tilmeldinger, tilbageføres fuld betaling.
 

Hvad er ITIL®:
ITIL® er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library, der er anerkendt som verdens mest udbredte best practice inden for IT Service Management.

ITIL® er baseret på mange års undersøgelser og dataindsamling, og som løsning er ITIL® desuden uafhængig af leverandører og skalérbar.

 

Trademark: 


 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved

Accredited ITIL® training is delivered together with ITpreneurs, an Accredited Training Organization.



 

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >