Hop til hovedindholdet

reflectIT logo

ITIL® 4 Foundation


Dato og tid

Mandag d. 28. oktober 2019 kl. 09:00 til tirsdag d. 29. oktober 2019 kl. 17:30

Tilmeldingsfrist

Torsdag d. 17. oktober 2019 kl. 00:00

Sted

reflectIT, Viborgvej 159A, 8210 Aarhus V reflectIT
Viborgvej 159A
8210 Aarhus V

ITIL® 4 Foundation


Arrangementsbeskrivelse

Overblik:

  • Kursusform: Åbent grundkursus (standard).
  • Certificering: ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.
  • Forudsætninger: Generel IT-viden, dansk og engelsk sprogforståelse.
  • Kursister: 3-12 kursister.
  • Varighed: 2 dage, kl. 9:00–17:30
  • Sted: Aarhus.
  • Eksamensform: Engelsk, skriftlig, multiple-choice test, 75 min. Medbring egen bærbar til eksamen.
    Eksamen findes pt. (maj 2019) endnu ikke på dansk.
  • 10.625,00 kr. inkl. moms, materialer, eksamen, frokost, kaffe og the. Specielle vilkår kan aftales ved firmakurser eller kursusforløb omfattende flere kurser.


Udbytte og formål:

  • ITIL® Foundation-certificering.
  • Indsigt i Service Management-konceptet, herunder nøglebegreber, hovedprincipper og modeller.
  • Viden om mål og forretningsværdi for hver fase i service-livscyklen
  • Forståelse af Service Deskens rolle og mål.
  • Mulighed for videre uddannelse inden for ITIL®.
  • Giver +2 point og dermed adgang til ITIL® Intermediate uddannelserne.

Formålet med kurset er at give deltagerne en grundlæggende viden om ITIL® -terminologien, strukturen, de basale koncepter og forståelse for hovedprincipperne i ITIL® Best Practices for IT Service Management. Som deltager får du således et godt kendskab til ITIL® -sproget og bliver i stand til at tænke i forbedringer af forretningsprocesser.

Beskrivelse:

ITIL 4 har fokus på skabelse af værdi for kunderne. ITIL 4 er opbygget som et service value system (SVS) med fem kerneelementer, nemlig

  • Service-værdikæden
  • ITILs praksis
  • ITILs principper og anbefalinger (guiding principles)
  • Governance
  • Kontinuert forbedring (continual improvement)

Helheden i ITILs service value system sikres ved at arbejde med det gennem service managements fire dimensioner, som er

  • Organisationer og mennesker
  • Information og teknologi
  • Partnere og leverandører
  • Værdistrømme og processer

ITIL 4 sikrer på denne måde balance og effektivitet i service value-systemet.

Vi ser bl.a. på roller, modeller og funktioner inden for IT Service Management med det formål at gøre dig i stand til at optimere forretningsprocesserne og dermed skabe værdi for organisationen.

Kurset giver +2 point og dermed adgang til ITIL® Intermediate uddannelserne.

Afmelding af deltagelse - aflysning:

Kurset gennemføres når der er 3 tilmeldinger 2 uger inden afholdelse. Deltager kan frit afmelde deltagelse indtil 3 uger før kursusstart. Ved afmelding senere end 3 uger før kursusstart, opkræves 50% af kursusprisen. Ved afmelding senere end 1 uge før kursusstart opkræves fuld kursuspris. Kurserne kan ikke overdrages til kolleger, da tilmelding til eksamen er personlig. Ved evt. aflysning, grundet for få tilmeldinger, tilbageføres betaling.

Hvad er ITIL®:

ITIL® er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library, der er anerkendt som verdens mest udbredte best practice inden for IT Service Management.

ITIL® er baseret på mange års undersøgelser og dataindsamling, og som løsning er ITIL® desuden uafhængig af leverandører og skalérbar.

Trademark:

ITIL®is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved

Accredited ITIL® training is delivered together with ITpreneurs, an Accredited Training Organization.



Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >