Indlæser
ITIL® 4 Foundation
Dato og tid
Mandag d. 28. oktober 2019 kl. 09:00 til tirsdag d. 29. oktober 2019 kl. 17:30
Tilmeldingsfrist
Torsdag d. 17. oktober 2019 kl. 00:00
Sted
reflectIT,
Viborgvej 159A,
8210 Aarhus V
reflectIT
Viborgvej 159A
8210 Aarhus V
ITIL® 4 Foundation
Arrangementsbeskrivelse
Overblik:
- Kursusform: Åbent grundkursus (standard).
- Certificering: ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.
- Forudsætninger: Generel IT-viden, dansk og engelsk sprogforståelse.
- Kursister: 3-12 kursister.
- Varighed: 2 dage, kl. 9:00–17:30
- Sted: Aarhus.
- Eksamensform: Engelsk, skriftlig, multiple-choice test, 75 min. Medbring egen bærbar til eksamen.
Eksamen findes pt. (maj 2019) endnu ikke på dansk. - 10.625,00 kr. inkl. moms, materialer, eksamen, frokost, kaffe og the. Specielle vilkår kan aftales ved firmakurser eller kursusforløb omfattende flere kurser.
Udbytte og formål:
- ITIL® Foundation-certificering.
- Indsigt i Service Management-konceptet, herunder nøglebegreber, hovedprincipper og modeller.
- Viden om mål og forretningsværdi for hver fase i service-livscyklen
- Forståelse af Service Deskens rolle og mål.
- Mulighed for videre uddannelse inden for ITIL®.
- Giver +2 point og dermed adgang til ITIL® Intermediate uddannelserne.
Formålet med kurset er at give deltagerne en grundlæggende viden om ITIL® -terminologien, strukturen, de basale koncepter og forståelse for hovedprincipperne i ITIL® Best Practices for IT Service Management. Som deltager får du således et godt kendskab til ITIL® -sproget og bliver i stand til at tænke i forbedringer af forretningsprocesser.
Beskrivelse:
ITIL 4 har fokus på skabelse af værdi for kunderne. ITIL 4 er opbygget som et service value system (SVS) med fem kerneelementer, nemlig
- Service-værdikæden
- ITILs praksis
- ITILs principper og anbefalinger (guiding principles)
- Governance
- Kontinuert forbedring (continual improvement)
Helheden i ITILs service value system sikres ved at arbejde med det gennem service managements fire dimensioner, som er
- Organisationer og mennesker
- Information og teknologi
- Partnere og leverandører
- Værdistrømme og processer
ITIL 4 sikrer på denne måde balance og effektivitet i service value-systemet.
Vi ser bl.a. på roller, modeller og funktioner inden for IT Service Management med det formål at gøre dig i stand til at optimere forretningsprocesserne og dermed skabe værdi for organisationen.
Kurset giver +2 point og dermed adgang til ITIL® Intermediate uddannelserne.
Afmelding af deltagelse - aflysning:
Kurset gennemføres når der er 3 tilmeldinger 2 uger inden afholdelse. Deltager kan frit afmelde deltagelse indtil 3 uger før kursusstart. Ved afmelding senere end 3 uger før kursusstart, opkræves 50% af kursusprisen. Ved afmelding senere end 1 uge før kursusstart opkræves fuld kursuspris. Kurserne kan ikke overdrages til kolleger, da tilmelding til eksamen er personlig. Ved evt. aflysning, grundet for få tilmeldinger, tilbageføres betaling.
Hvad er ITIL®:
ITIL® er en forkortelse for Information Technology Infrastructure Library, der er anerkendt som verdens mest udbredte best practice inden for IT Service Management.
ITIL® er baseret på mange års undersøgelser og dataindsamling, og som løsning er ITIL® desuden uafhængig af leverandører og skalérbar.
Trademark:
ITIL®is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved
Accredited ITIL® training is delivered together with ITpreneurs, an Accredited Training Organization.
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >